citronmarängpaj

Pajskal
1,5dl kokosnötsmjöl
1,5dl mandelmjöl
125g smör
4msk vatten
1 äggula (spara vita till marängen)
2msk sukrinmellis
Knivsudd stevia

Citronkräm
125g smör
1liten pressad citron
1 pressad lime
1,5dl sukrinmellis
0,5krm stevia
3 äggulor (spara vita till maräng)
1 krm vaniljpulver
0,5dl grädde

Maräng
4 äggvitor
1dl sukrinmellis

Sätt ugnen på 175grader. Blanda ihop alla ingredienserna
till pajskalet och knåda ut i pajform. Förgrädda i 10min, ta sedan ut och sänk
ugnen till 125grader.
Lägg i alla ingredienserna till krämen i en kastrull
och låt koka upp. Vispa ordentligt hela tiden och låt tjockna något. Jag lät det
koka ca 5min och vispade hela tiden. Häll krämen i pajformen.
Vispa
äggvitorna till marängen hårda och lägg sedan ner sukrinet och vispa den len och
fin. Häll över marrängen på pajen och grädda längst ner i ugnen på ca 25-30min.
Håll koll på färgen.
Låt svalna något så marängen kan stelna oxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0