Chokladmuffins med chokladbitar

Chokladmuffins med chokladbitar– 8 stycken

 

80 gram smör

2 ägg

40 gram sockerfri choklad (jag använde mig av ljus denna gång)

1 ½ dl mandelmjöl (jag maler eget av mandlar med skal)

2 msk hasselnötsmjöl (maler eget av hasselnötter utan skal)

ca 1 msk – 1 ½ msk kakao

1 msk kokosmjöl

7-8 msk stevia strö

1 tsk bakupulver

1 krm vaniljpulver

 

Ev. hallonfyllning

 

Smält smöret. Hacka chokladen grovt och blanda med de övriga torra ingredienserna. Separera äggulan från äggvitan. Blanda gulan med de torra ingredienserna ochhäll i smöret. Vispa äggvitan hårt med en elvisp och blanda även ned detta i smeten. Häll i muffinsformar som gärna får stå i en muffinsplåt. Grädda mitt i ugnen på 175 grader i ca 18 minuter.

 

Vill du kan du även vispa ihop grädde, sötning och hallon till en fyllning. Skär av toppen på muffinsen och lägg på en klick hallongrädde och lägg på locket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0